Ekonomi

Citi Anketi: Amazon ve Walmart’ta Ev Harcamalarında Keskin Artış

Citi tarafından yapılan yeni bir anket, ev geliştirme sektörü için cesaret verici eğilimleri ortaya koyuyor. Banka, bulgularına göre müşterilerin ev projelerine ısrarla yatırım yaptıklarını ve ev ürünleri için kaynak olarak Amazon (NASDAQ:AMZN) ve Walmart’ı (WMT) giderek daha fazla tercih ettiklerini bildirdi.

Citi Araştırma İnovasyon Laboratuarı ile birlikte çalışarak yaklaşık 1.500 katılımcıdan yanıt toplayan Citi analistleri, “Anket bulguları, projelere başlama niyeti ve evler için harcanan para konusunda iyimser” diyor.

Anket, katılımcıların %74’ünün geçen yıl en az bir ev tadilatı gerçekleştirdiğini, %63’ünün ise önümüzdeki yıl bir projeye başlamayı planladığını ortaya koymuştur. Bu oranlar bir önceki yıl olan 2023 ile tutarlıdır ya da bir miktar artmıştır.

Proje üstlenmenin temel nedeni temel onarım ve bakım olmaya devam etmektedir; ancak, evlerini satışa hazırlamak veya mülklerinin değerini artırmak için iyileştiren bireylerin sayısında küçük bir artış vardır.

Geçen yıl için bildirilen ortalama 10.677 dolarlık harcama ile ev geliştirme işlerine harcanan para miktarının bir yıldan diğerine marjinal bir artış gösterdiğini görmek de umut vericidir. Harcamalardaki en önemli artış, yıllık geliri 50.000 ila 99.000 $ arasında değişen kişiler arasında kaydedilmiştir.

Geleceğe bakıldığında, anket katılımcılarının %84’ü ev tadilatı için yaptıkları harcamaların önümüzdeki yıl değişmeyeceğini ya da artacağını öngörüyor. Anket, bir önceki yıla kıyasla harcamalarda %4,7 oranında bir artış öngörüyor.

Anket ayrıca profesyonel yardım almayı tercih edenlerin sayısında da mütevazı bir artışa işaret ediyor; bir önceki yıl olan 2023’te %41 olan bu oranın bu yıl %44’ü uzman tutmayı planlıyor.

Bununla birlikte, ankette gözlemlenen en önemli değişim, Amazon ve Walmart’ın ev geliştirme malzemeleri ve dekorasyonu için tercih edilen perakendeciler olarak artan popülaritesidir.

Citi analistleri, “Hem AMZN hem de WMT bu yılki ankette önemli popülerlik artışları yaşadı” diyor. Bu eğilim, bu büyük perakendecilerin ev geliştirme pazarının giderek artan bir bölümünü ele geçirdiğini gösteriyor.

Anket ayrıca, ev tadilatı ürünleri satın alma konusunda Home Depot’un (HD) Lowe’s’a (LOW) kıyasla tutarlı bir şekilde tercih edildiğini, %62’nin HD’yi %38’in LOW’a tercih ettiğini ortaya koyuyor. Bu tercih, 2023 yılında bildirilen rakamlardan biraz daha belirgindir.

Bu makale AI teknolojisinin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Ek ayrıntılar için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort